1. Anasayfa
  2. Blog
Soletex Üretim Hattını Genişletmeye Devam Ediyor.

Soletex Üretim Hattını Genişletmeye Devam Ediyor.

Dijital Teknik, endüstriyel reklam ve dijital baskı teknolojileri dergisinin 2023 yılının ilk sayısında,

Soletex Dijital Baskı Kumaşları Üreticisi, Genel Müdürü Mehmet Efe sorularımızı yanıtladı.



  • Soletex 2022 yılı nasıl geçti? Beklentilerinizi karşıladığını düşünüyor musunuz?

2022 yılı psikolojik açıdan zor bir yıl olarak geçti. Hem ülke açısından hem de bizler açısından. Ama rakamlara ve somut verilere baktığımız zaman aslında çok iyi bir yıl geçirdiğimizi görüyoruz. Soletex açısından ise bugüne kadarki en iyi yılımız oldu diyebilirim.

 

  • Soletex markasını başarılı kılan etkenler neler oldu? Sizi başarıya götüren etkenler neler oldu?

Soletex’in bence en büyük başarısı tabana yayılmış olması. Yaklaşık biz yurtiçinde 1000'e yakın müşteriye ulaşıyoruz, dokunuyoruz. Yurt dışında da 100'ün üzerinde ülkeye ihracat yapıyoruz. Bu bize küçük küçükte olsa toplandığı zaman büyük bir hacim oluşturuyor ister istemez.

Hem ülkenin hem dünyanın içinden geçtiği konjonktürden, dalgalanmalardan minimum etkilenmemizi sağlıyor.Bir ülkede bir problem olduğu zaman başka bir ülkede, başka bir coğrafyada ürünümüzü satabiliyoruz.



İkincisi de her ne kadar baskı sektörüne hitap etsekte baskı sektörünün içerisinde de çeşitli alanlar var. Indoor, outdoor veya mürekkep olarak solvent, uv ve süblime baskıda birilerinin işleri iyi iken birilerine kötü olabiliyor. Biz tabana yayıldığımız için mutlaka iş yapan birileri de oluyor. Biz de onlara hizmet ederek işletmemizi, her durumda faal tutmaya çalışıyoruz.

 

  • Yatırımlarımız hızla devam ediyor. Son olarak gerçekleştirdiğiniz yatırımlar hakkında bilgi verir misiniz?

    Aslında, Soletex’i bir önceki sonrada başarılı kılan etkenlerden biri de aslında bu yatırımlar. Soletex her yıl yatırım yapıyor. Mutlaka kazandığını yine kendi işimize yatırıyoruz. Bu da sürekli bir büyümeyi, kapasite artışını, verimlilik artışını, kalite artışını sağlıyor.Bu yatırımlar da bizim başarılı olmamızdaki etkenlerden birisi.



Bu yıl yaptığımız, 2022'de yaptığımız en büyük, en güzel yatırım da dokuma makinaları yatırımı oldu. Daha önceden dokumaya biz dışarıdan tedarik ediyorduk ama şimdi artık kendi bünyemizde yapabileceğiz. Bu bize bir takım avantajlar sağlıyor.



Özellikle kaplama ürünleri yaptığımız için, 3.000 metrelik, 5.000 metrelik eksiz jumbo rulolar dediğimiz  tek parça ürün ya da zemin kumaşı yapabileceğiz. Bu da kaplama esnasında üretimde bize hız, verimlilik ve kalite olarak geri dönecek.



Bu yılın en büyük yatırımı dokuma yatırımı oldu. Yeni bir fabrika daha kiraladık. Kapalı alanımız yaklaşık 25.000m² ulaştı.

Dokuma ve örme bir fabrikada, boya, apre ve kaplama ayrı bir fabrikada olacak şekilde iki tesiste üretim yapıyoruz. Eğer olursa da 2024'te niyetimiz de yurt dışında bir Avrupa ülkesinde üretim tesisi açabilmek.

 

  • Yeni yatırımlarınızın size ve müşterinize ne gibi avantajları olacak?

    Dediğim gibi kalite, verimlilik, kapasite, piyasayı domine edebilmemizi imkan veriyor. Belirleyici firma olmanızı sağlıyor.

Avrupa'da bir üretim tesisi daha yapabildiğimiz takdirde o zaman, dünyada da belirleyici firmalardan birisi olma yolunda ilerliyoruz.



 

  • 2023 yılına ilişkin beklenti ve düşünceleriniz nelerdir?

2023 yılı aslında aynı 2022 gibi, dünya açısından baktığımız zaman yine savaşların, krizlerin, resesyonların, ekonomide durgunluğun beklendiği bir yıl aslında ama Türkiye açısından baktığımızda ben daha iyi bir yıl olacağını düşünüyorum.

Çünkü bir seçim söz konusu sektörü etkileyen. O ister istemez bir hareketlilik oluşturacaktır. Onun haricinde de bu resesyonda Avrupa'dan veya Çin’den bir takım siparişlerin Türkiye'ye yöneleceğini düşünüyorum. Bu sadece bizim açımızdan değil tüm sektörler için geçerli.

Dolayısıyla Türkiye aslında hem ekonomik açıdan hem de coğrafi açıdan bu resesyonu veya krizleri, savaşları fırsata çevirebileceğini düşünüyorum.

O bakımdan ben 2023 yılı için ümitsiz değilim, tam tersine, bu krizlerden hem ülkenin hem işletmemizin daha da büyüyerek çıkacağını düşünüyorum. Ama tabii bunun için de hazırlıklı olmak lazım. Bu tür siparişler, bu tür işler Türkiye'ye geldiği zaman bizlerin de bunlara cevap verebilecek durumda olmamız lazım.

Zaten bizim de kriz ortamında bu yatırım yapma sebeplerimiz aslında bunlar. Herkes şimdi pozisyonunu alıp beklerken eğer siz yatırım yapıyorsanız mesafe alırsınız demektir. Tabii bu bir risk midir? Risktir. Ama herkesin kaldırabileceği kadar risk aldığı takdirde bu krizleri de fırsata çevireceğini düşünüyorum.

 

  • Son olarak endüstriyel reklam sektörüne vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Ben her zaman aslında söylüyorum, ihracat, ihracat, ihracat! İç piyasada birbirimizden alıp satıyoruz ama artık hem rekabetten dolayı hem de pazarın belli bir doygunluğundan dolayı,  Türkiye'de belli bir yere kadar yapabiliyorsunuz.

Bunun tek yolu yurt dışına satabilmek. O bakımdan tüm meslektaşlarımıza yurtdışına ihracat yollarını aramalarını tavsiye ediyorum. Çünkü içeride Pazar sınırlı ama dünyada 8 milyar insanın olduğu çok büyük bir pazar var. Bu pazardan küçük de olsa bir pay alabilmek Türkiye'deki büyük payı almaktan daha önemli diye düşünüyorum.

Yeni yılın herkese sağlık, bereket ve bol kazanç getirmesini diliyorum.